Outsourcing informatyczny

(Obsługa IT)

Wybierz branżę i odkryj, jak firmy lub instytucje zyskały dzięki Outsourcingowi IT

PRZEMYSŁ

Profil firmy

Firma działająca w branży lakierniczej dla przemysłu ciężkiego, zatrudnia ok. 200 osób w 5 lokalizacjach na terenie Polski. Jak każde szybko rozwijające się przedsiębiorstwo inwestowało przede wszystkim w rozwój środków produkcji zwiększających wydajność pracy. Narastający dług technologiczny w sferze IT spowodował, że system informatyczny zaczął ograniczać tempo rozwoju przedsiębiorstwa. Kalkulując koszty Zarząd przedsiębiorstwa zdecydował się na zatrudnienie integratora IT, świadczącego profesjonalne usługi outsourcingu IT.

problemy i rozwiązania

Rozwiązanie problemu 1

Dług technologiczny

Rozwój firmy wymagał przeprowadzenia zrównoważonych inwestycji w wielu obszarach IT ponieważ narastające problemy informatyczne powodowały, że wydajność pracy drastycznie ograniczana była przez awarie techniczne systemu. Wraz z kierownictwem przedsiębiorstwa dostosowaliśmy plan inwestycyjny w taki sposób aby nakłady na IT przekładały się na korzyści biznesowe w tym lepsze zarządzanie pracownikami, lepsze zarządzanie procesem produkcji, zapewnienie ciągłości działania oraz bezpieczeństwo danych. Infrastruktura miała być skalowalna czyli zapewnić możliwość dalszej rozbudowy bez wymiany kluczowych podzespołów.

Główne inwestycje były podzielone na etapy i trwały ok. 1.5 roku – realizacja każdego etapu miała przynosić zauważalną poprawę dla biznesu. Rezultatem przeprowadzonych działań jest osiągnięcie wskaźnika niezawodności kluczowych systemów IT na poziomie 99,9% co oznacza, że system informatyczny jest nieczynny przez 9 godzin w skali całego roku. Czas obsługi poszczególnych podsystemów skrócił się od 50% do 75%. Dzięki temu koszt obsługi informatycznej w ramach outsourcingu IT pozostał na tym samym poziomie co na początku współpracy. Pomimo braku stałej obecności u klienta, outsourcing IT daje podobne korzyści biznesowe jak zatrudnienie informatyka, przy znacznej redukcji kosztów – klient płaci jedynie za rzeczywisty czas pracy inżyniera IT z firmy outsourcingowej.

Rozwiązanie problemu 2

Utrzymanie ciągłości działania IT

Bez względu na ilość środków zainwestowanych w system informatyczny, o jego wydajności oraz komforcie pracy użytkowników decyduje najsłabsze ogniwo, czyli najmniej wydajny element. Ciągłość działania systemu IT opiera się więc o bardzo wiele czynników takich jak jakość łącza internetowego, wydajność serwerów, wydajność komputerów, szybkość działania sieci komputerowej czy czas odtwarzania kopii zapasowych utraconych danych. W ok. 18 miesięcy inżynierowie SecurITy Partners doprowadzi wszystkie te składowe do stanu technicznej homeostazy. Awarie uniemożliwiające dostęp do systemu IT zdarzają się łącznie przez 8 godzin w ciągu roku (statystycznie 1.5 minuty w ciągu 24 godzin) i są rozwiązywane niemal natychmiast przez nasz dział outsourcingu informatycznego.

Poprawienie wskaźnika niezawodności do poziomu 99.9% możliwe było dzięki zastosowaniu sprawdzonego przez nas sprzętu takiego jak routery typu UTM, dobranie odpowiednich serwerów zapewniających wydajność pomimo zwiększającego się obciążenia, czy zasilania awaryjnego podtrzymującego pracę całej infrastruktury na wypadek krótkotrwałego braku prądu (częsta przypadłość w zakładach ulokowanych na prowincji). Miarą skuteczności outsourcingu IT nie jest ilość interwencji ale ich brak. Dobrze zaprojektowany i skonstruowany system to taki, który działa i wspomaga pracę Twojego zespołu, będąc przy tym niezawodny.

Rozwiązanie problemu 3

Dostęp zdalny do infrastruktury IT 24/7

Kluczową kwestią w tym obszarze było dostarczenie dwóch rodzajów usług – (1) logiczne połączenie sieci komputerowych w zakładach produkcyjnych rozlokowanych na terenie Polski w jedną całość (po to by dopasować system informatyczny do struktury firmy) oraz (2)umożliwienie pracownikom bezpiecznego dostępu zdalnego do zasobów (serwery aplikacyjne i dyski sieciowe). Ponieważ w zależności od sezonu produkcja rozłożona może być na 3 zmiany, daje to inżynierom i kierownictwu możliwość kontrolowania pracy zakładów lub rozwiązywania problemów o każdej porze np. z domu lub hotelu. Aktualnie jedynym czynnikiem ograniczającym dostęp do danych firmowych są zdarzenia losowe takie jak awaria łącza internetowego u operatora telekomunikacyjnego.

Dostęp zdalny do sieci firmowej realizowany jest za pomocą najbezpieczniejszych algorytmów szyfrowania, a kluczowe osoby w firmie mają możliwość łączenia się z serwerami przy pomocy przeglądarki internetowej, co zwalnia je z obowiązku nierozstawania się ze służbowym laptopem.

Dzięki bezpiecznemu dostępowi zdalnemu do infrastruktury informatycznej klienta, SecurITy Partners może reagować na pojawiające się problemy w systemie IT w czasie rzeczywistym. Outsourcing IT świadczony profesjonalnie daje podobny czas na reakcji jak w przypadku stacjonarnej obecności informatyka, przy dużo niższych kosztach związanych ze świadczeniem usługi.

Rozwiązanie problemu 4

Zarządzanie infrastrukturą IT

Przedsiębiorstwo posiada ok. 60 komputerów przenośnych, ok. 10 stacjonarnych (terminale) oraz 6 serwerów fizycznych na których działa 15 maszyn wirtualnych. Zarządzanie taką liczbą komputerów generowało wysokie koszty związane z tzw. helpdeskiem – rozwiązywanie problemów technicznych, instalacja i aktualizacja programów, tworzenie kont użytkowników. Przed zmianami średni czas poświęcony na obsługę techniczną jednego komputera wynosił ok. 40 minut. Wiele z problemów generowali właściciele laptopów instalując niedozwolone aplikacje, co dodatkowo narażało firmę na konsekwencje karne np. w przypadku nielegalnego pobierania filmów i oprogramowania. Planowanie i testowanie zaproponowanego rozwiązania trwało dwa tygodnie natomiast wdrożenie produkcyjne ok. 50 godzin i zostało przeprowadzone w weekend. Polegało na wprowadzeniu scentralizowanego systemu zarządzania użytkownikami, komputerami i innymi urządzeniami np. drukarkami i skanerami.

Aktualnie pracownik firmy logując się do dowolnego komputera, bez względu na lokalizację zakładu produkcyjnego, zostaje zidentyfikowany przez system i na tej podstawie przyznane zostają mu odpowiednie dyski sieciowe, drukarki, a także zastosowania polityka bezpieczeństwa np. ograniczająca prawo od instalowania aplikacji na komputerze lub odczytu określonych dokumentów z serwera itp. Dzięki zmianom wszystkie operacje można dokonywać centralnie, średni czas obsługi użytkownika skrócił się o połowę, czas dodania użytkownika do systemu skrócony został z 45 minut do 15 a czas potrzebny na przygotowanie komputera z 90 minut do 30. Znacznie wzrosła także wydajność pracy komputerów ponieważ użytkownicy nie instalują już zewnętrznych aplikacji. Security Partners świadczy usługi outsourcingu IT dla przedsiębiorstw różniej wielkości od wielu lat. Daje nam to ogromne doświadczenie biznesowe, które wykorzystujemy w pracy z klientami, oferując najlepsze i sprawdzone rozwiązania. Posiadamy własne laboratorium techniczne w którym możemy zasymulować działanie Twoich systemów informatycznych. Przed przystąpieniem do skomplikowanych wdrożeń teleinformatycznych wszystko testujemy w bezpiecznym środowisku.

Rozwiązanie problemu 5

Słaba kooperacja między dostawcami IT

IT co do zasady przypomina medycynę – jest wiele specjalizacji dlatego chcąc otrzymać profesjonalną usługę musisz zgłosić się do odpowiedniego specjalisty. Niestety nie znamy się na wszystkim, dlatego jako firma outsourcingowa IT często współpracujemy z dostawcami innych rozwiązań np. operatorami aplikacji typu ERP.

Sprawy stawiamy jednak jasno – jako integrator systemów IT, świadczący profesjonalne usługi outsourcingu IT, mamy wiedzę, doświadczenie i kompetencje, dlatego niedziałający serwer czy kłopoty z zestawieniem tunelu VPN to problem za który bierzemy odpowiedzialność i rozwiązujemy go w czasie rzeczywistym.

Inne usługi security partners w zakresie ochrony danych osobowych:

BEZPIECZEŃSTWO IT

Setki godzin na spotkaniach po to by zrozumieć biznes. Tysiące godzin w serwerowni po to by system działał perfekcyjnie. Wszystko wspierane technologią o której wiemy, że jest funkcjonalna i niezawodna.

Czytaj więcej

OUTSOURCING IT

Potrafimy słuchać Ciebie i Twoich pracowników dlatego pracujemy tak abyś mógł osiągać założone cele biznesowe. Dzięki doświadczeniu z pracy w różnych branżach możemy zaproponować optymalne rozwiązania bez potrzeby eksperymentowania.

Czytaj więcej
Top

BEZPŁATNE
KONSULTACJE
TELEFONICZNE

Umów się na bezpłatną konsultację z ekspertem!
Czytaj więcej

Koszyk jest pusty!